Skip to main content

1. Generelle oplysninger

WOOD IF APS
Torvegade 97
7160 Tørring
TLF: 88447160
Mail: kontakt@woodif.dk
CVR-nr.: 42930482

2. Betaling

WOOD IF modtager online betalinger med Visa/Dankort, Mobilepay Online.
Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.

WOOD IF modtager online betalinger med Visa/Dankort, Mobilepay Online.

Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.

Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning: Denmark – Kroner (DKK)

Betaling via elektronisk fakturering med EAN
Det er muligt hos Woodif, at betale via EAN NR.
Skriv en mail til kontakt@woodif.dk, med hvilke produkter I ønsker at bestille samt relevante kontaktoplysninger ift. fakturering og leveringsadresse.

3. Fragt

Da vi sender møbler afhænger fragten af varens vægt, dvs. prisen varierer efter produkt.
GLS Pakkeshop fra kr. 39,00
GLS Omdeling til privat: fra kr. 57,50
GLS Omdeling til erhverv: fra kr. 49,00

Fragtfri levering
Fragtfri levering til GLS pakkeshop over 1100 kr.
Fragtfri hjemmelevering over 1500 kr.

Afhentning i Tørring:
Gratis.
Du får besked, når ordren er klar.
Du kan afhente mandag til torsdag kl. 9-15 og fredag kl. 9-13. Ellers kontakt os for individuel aftale.

Leveringstid:
Leveringstiden for din ordre er normalt  1 – 5 hverdage – afhængig af ordre-størrelsen.

I og omkring Helligdage + ved uforudsete situationer kan leverigstiden desværre skubbe sig en smule, men vi bestræber os stadig på at levere indenfor ca en uge.

VOEC ordning for Norge
Vi er registreret med identifikationsnummer 2058103 som Wood If (Part of Schreibers Packaging) så hvis du bor i Norge og handler med os kan du få refusion hos det norske skattevæsen (Skatteetaten).

Vores identifikationsnummer er elektronisk vedlagt din ordre og sker helt automatisk.

4. Fortrydelsesret

Som forbruger har du hele 100 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 100 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 100 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 100 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@woodif.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder vedlagt i handelsbetingelserne i ordrebekræftelsen eller kan downloades her.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

5. Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

5.1 Omkostninger ved returnering:
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

5.2 Varens stand, når du sender den retur:
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage vi har sendt den i.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af produktet.

5.3 Hvis kunden ikke afhenter pakken på pakkeshop indenfor tidsfristen eller kunden afviser pakken og sendes retur uden kunden kontakter Wood If først, bliver returfragten modregnet i refunderingens beløb.

5.4 Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger
(Det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
WOOD IF
Torvegade 97
7160 Tørring

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Husk at vedlægge fortrydelsesformularen i pakken.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale. Aflevering skal ske mandag – torsdag 9-15 og fredag 9-13.

6. Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
WOOD IF
Torvegade 97
7160 Tørring

6.1 Sådan gør du:
Send en mail til kontakt@woodif.dk med billede og en detaljeret beskrivelse af problemet samt ordrenummeret.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge ordrebekræftelsen med ordrenummeret i pakken.

6.2 Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Ole Schreiber. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

7. Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Schreibers Packaging A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne
behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på woodif.dk er Schreibers Packaging A/S.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til.

Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.

Du kan skrive til os på: kontakt@woodif.dk

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 6. januar 2022